Att blogga...

... eller inte blogga?

Det är frågan, men vad tusan är svaret?


När man spenderar lite tid ute bland alla de ettor och nollor som bygger upp personers bloggar, så kan man ibland se personer som verkligen öppnar sin själ i skriftlig form. Rädslan för eller tanken på den egna personliga integriteten s varande, tycks vara som bortblåst. I ett mediesamhälle där det kontinuerligt diskuteras den lilla människans privatliv förekommer alltså detta lilla fenomen. Paradoxen där man i bloggarna argumenterar för just denna personliga integritet samtidigt som man är villig att berätta om sin senaste fylla, senaste fredagsragget, barnens nya lärare och gudarna vet vad mer.
Jag har personligen lite svårt att se hur man kan vilja lämna ut sig själv och sina nära & kära i ett forum som är så öppet och fritt som bloggandet faktiskt är. Alla människor är förvisso unika och därmed även deras åsikter i frågan. Det finns ju trots allt människor till allt. (Se bara på "generation fetma" som visas emellanåt på 3:an. Suck, säger jag bara.)

Själv kör jag på i samma anonyma(?) stil och denna gång blev inlägget lite halvkrystat, men vad jag förstått så uppskattas kontinuitet och förändring här inne i bloggens värld.

Ta ta....

Kommentarer
Postat av: Klas

Jag håller helt klart med dig om det du tar upp. Jag har också bra svårt för hur många öppnar sig och har sig. I dagens mediesamhälle så går det ju inte att skydda sig på samma sätt som förr. Allt går också att ta fram förr elle senare. Jag är rätt så strikt med att inte ta upp personliga saker på min blogg. Men ibland så kanske det händer att jag skriver personliga saker. Men brukar ibland ta bort de inläggen efter ett tag.

2008-12-30 @ 00:14:59
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0