Moderatbandy...

... eller som det heter i dagligt tal, golf, är väl ett underligt fenomen? En massa "märkvärdiga" människor i stelt skotskrutig klädsel med matchande och svindyra pikétröjor med den ena loggan värre än den andra, svingandes en klubba mot en liten boll för att få den i ett hål i marken. Principen för spelet är så enkel, men ändå lyckas man få ihop ett regelverk som nästan börjar likna Svea Rikes Lag... och då har jag inte ens tänkt på alla dessa, minst sagt, märkliga och stundom pinsamma sedvänjor som dessutom sätter sin prägel på spelet.

...och ändå är jag helt såld på det...

Har under alla mina år som idrottsutövare varit minst sagt anti detta anrika spel. Ordet moderatbandy har alltid varit nära till hands då bekanta diskuterat detta enkla spel. Dyrt och segregerande har min tanke varit...

... och nu är jag helt såld på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0