En lektion...

... i konsten att leva. Det är vad en mycket spännande och intressant man ger de människor som tar sig tiden att ägna hans bok lite uppmärksamhet.

David Legas bok "- när armarna inte räcker till" renderade i ett antal pinsamma incidenter på SJ:s Intercitytåg för några månader sedan. Att sitta med en bok och helt plötsligt brista ut i skratt har en tendens att orsaka uppmärksamhet bland medresenärer. Tro mig när jag säger att det är lite genant när man hör sig själv skratta högt bland folk man inte känner. Stor tomatvarning!

Hursomhelst så är boken något jag varmt rekommenderar!
Det borde nästan vara ett krav på att dagens ungdomar får läsa igenom detta enkla, men otroligt charmiga och ärliga verk i skolan. Ja, när jag ändå tänker efter så ser jag ingen anledning till varför vuxna ska undvika boken. Mitt råd till er som läser detta är att läsa den, oavsett vilken ålder, kön, etnicitet eller planet du är av. Du kommer garanterat inte ångra dig!

Man får sig en tankeställare, minst sagt. Den som läser boken utan att se på sitt liv med lite andra glasögon än den tidigare gjort, har förmodligen inte läst den helt enkelt. Denna bok hugger tag i en mängd känslor och tankar, åtminstone inom mig. Så enkel, rak, konkret, ärlig och superbt träffsäker med en humor som skakar om, fångar den de mest litteraturvilsna stackarna. Mig!

Ett litteraturinlägg igen? Vad är det som sker?

Kommentarer
Postat av: Klabbarparen

Man blir sugen på att läsa den där boken du rekommenderar. Ska nog ta och titta in den. En anna bok som jag kan säga är bra, det är Leif GW Perssons nya bok. Den är grym.

2007-10-05 @ 12:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0