Jag höjer ett varningens finger...

... för dagens inlägg. Det finns en stor risk att du finner följande ämne vansinnigt tråkigt och om så är fallet ber jag dig att ha överseende med detta. Det här är nämligen en av de små egenheter som ingår i den personlighet som utgör mitt Jag, Överjag och säkerligen också Det:et. Lite rörigt där kanske, men vem har sagt att Freud var en stor tänkare? :-)

Prylar, drömmar, prisjakt, vaskning och längtan... Där har du kommande inläggs huvudtema.

Det som just nu snurrar i min skalle är: (förutsatt att vi bortser ifrån dessa eviga lektions- och friluftsdagsplaneringar) vad blir nästa stora inköp? Vilket företag ska få glädjen att fylla på sin girigbuk med mina hårt förvärvade kronor? Vems bonus ska jag knuffa upp på skyhöga nivåer? Nåja, så otroligt stor betydelse har jag kanske inte på den värdsliga ekonomin men lite kan väl världen få cirkulera kring mig?

Vad ska jag köpa?
eller

Vad tycker just Du?

För ni som tycker jag är ett litet kapitalistsvin ber jag er snällt att först rannsaka er själva innan ni knuffar fram mig till bödeln. De flesta har en liten shoppingdjävul i sig men skillnaden är den att, denna rödsvarta best tar sig olika uttryck hos olika människor. I mig så är det en horn- och svansförsedd teknikgalning till djävul som bosatt sig. Tur att man är överbetald akademiker! Hm... Diskussionen kring lönesättningen i samhället får bli vid ett annat tillfälle.

Har Du något förslag på vad jag ska välja vore det trevligt att få höra (läs; läsa) din tanke och hemskt gärna med en utförlig motivering därtill. Allt är av värde. Alla har en åsikt. Alla betyder. (Några mer än andra...) ;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag röstar på att du ska köpa x-boxen. Jag gillar handkontrollen på den och så har du ju redan några spel du kan använda. Men eftersom du också har rätt stort sinne för stil så är kanske playstationet mer rätt. Det ser ju lite smakfullare ut. Hm.. det där lät precis lika rörigt som i mitt huvud, men du förstår säkert :)

2007-10-01 @ 23:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0