Om jag fick...

... bli en superhjälte med tre superkrafter, vilka skulle dessa krafter då vara?

  1. Förmågan att flyga utan hjälpmedel.
    - Vilken känsla att bara lyfta händerna mot skyn och se molnen närma sig som i en dröm. Trots en ytterst obehaglig akrofobi, som vid vissa tillfällen får dödsångesten att rusa genom mitt blod likt en flod av eld och is, vore denna förmåga helt underbar. Tänk att jaga fåglar i deras rätta element, eller glida fram över öppna vidder en varm sommardag.
  2. Förmågan att böja de elektromagnetiska vågorna/partiklarna, även kallat ljus, enligt min önskan.
    - Vem skulle inte vilja kunna göra sig osynlig på beställning? Motiveringar känns fullständigt överflödiga.
  3. Telekinesi
    - Att med hjälp av ren tankekraft kunna flytta saker och ting i vår omgivning vore enligt mig, "fett me skoj". Ett vackert uttryck som jag tar mig friheten och lånar av en snillrik elev...
Alltså:

En osynlig och flygande Markus med förmågan att flytta och styra saker enbart med tanken. Ta det tillsammans med en tätt åtsittande helkroppsstrumpa i superspandex, så har ni bilden av mig som Superhjälte!

...snacka om att golfkarriären skulle ta fart. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0