Typiskt...

... att det alltid ska bli såhär! Skolan börjar med allt vad det innebär; arbete, planeringar, rättningar, diskussioner, meningsskiljaktigheter, nya ansikten, nya människor, trötta ögon på morgonen, trötta ögon på kvällen och slutligen, sist men också minst, alla dessa förbaskade bakterier som samlats in under sommarens varma dagar och kalla nätter. Jag har lyckats stå emot under tre veckors tid men till sist besegrades även jag och som den obotliga och inbitna tävlingsmänniska som jag är, så känns detta som ett nederlag. Mikrober vs Markus: 1-0

Näsan rinner, ögonen kliar och rösten skrövlar... Visst är det härligt?! Tur att man inte använder sin röst och kropp i arbetet så mycket. Men vänta nu, vad var det jag arbetade som. Jo, just det. Lärare.... i idrott ! Sarkasmen dryper...

Det är också så vansinnigt typiskt att förkylningarna alltid kommer krypandes när man äntligen lyckats pallra sitt lata arsle till gymmet igen. Alltid! Man säger att träningen bygger upp immunförsvaret? Pyttsan!

Fast när jag tänker efter så vet jag ju faktiskt att det är sant. Träningen river ju faktiskt upp en massa slaggprodukter i kroppens alla hörn och orsakar dessutom en helt annan genomströmning i kroppen. Lymfan "töms" och en hel del skit läcker säkerligen ut och ställer till det. Nåja, lika bra att bli av med all skräp.

Vad var det han sa, Tony Rickardsson a.k.a. Robert Gustafsson? "Ja, e inte bitter!"

*Tvärtkastvarning*

Tiger Woods får passa sig. Slog ett gäng bollar på rangen idag och jädrar i min lilla låda som jag slog. 5 av 10 gick dit de skulle och lite till. Hm... Är väl kanske inte så otroligt imponerande facit om man tänker efter, men hoppet är väl det sista som överger människan och senast jag tittade efter, så var jag människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0