En ny grannplåga...

... har blivit funnen.

Den trångsynta och smått musikaliskt insnöade bloggaren har, efter en mängd slumpartade händelser, fastnat för ett nytt inslag i musikbranschen. Ännu en gång är det ett nordiskt band som fångat min uppmärksamhet och som alla vet så är det lite halvknepigt att väcka min intresselusta, speciellt när det gäller matematiskt förutbestämda kompositioner av  frekvensformationer, a.k.a. Musik. Jag är kräsen och ytterst svårövertalad då det gäller att verkligen fastna för något. Visst, jag är en allätare och relativt fördomsfri **host** när det gälller musik och jag kan finna mig i att lyssna på det mesta som bjuds, men att lyckas låsa och bibehålla mitt fokus är svårt.

Jag, tillsammans med Youtube, presenterar här nedanför den låt som fick upp mina ögon (eller ska man kanske säga öron?) för bandet ifråga. Den inledande minuten är verkligen något som kryper in i mig och griper tag i nån mystisk musiknerv. När räkneverket närmar sig 31sekunder... spetsa öronen, blunda, fånga känslan i låten och... njut..



Grannplåga var det....

Jo, som all annan rockmusik bör Volbeat spelas på förhållandevis hög ljudnivå och således får min teknikhörna jobba hårt när jag får en stund över. Jamoburkarna tillsammans med Sonyreceivern kämpar på för att förvandla min lägenhet till ett inferno av förtätningar och förtunningar i luften. Än så länge har inte grannarna knackat i väggarna eller ringt på min dörrklocka. Vi får väl se längre fram. =D

Om ni gillade låten så finns den och några fler favoriter från bandet i min spellista här till vänster. Självfallet tillsammans med en mängd andra mästerverk som lyckats gripa tag och perverst klämma på min musiknerv.

Tack, tack som fan... (för att du läste)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0