Lilla Melodifestivalen...

... är väl kanske inte det program som man kan förvänta sig att en grabbgäng skulle sitta och förfesta till? Eller vad anser den ärade läsaren? Nåja...  Ibland glimmar dock verkligheten till och de mest märkliga saker sker.

Med detta sagt har jag väl undergrävt all manlighet man låtsas besitta, eller är det kanske motsatsen? En trygghet i sig själv som gör att man törs erkänna en sådan företeelse? Ja, jag intalar mig själv att så är fallet och om du är av annan uppfattning så uppmanas du att hålla detta för dig själv.   =)

Var var jag på väg med detta?... Jo, just det. Vi var några herrar som i lördags hade oss en liten grabbkväll med god öl och trevlig whiskey som sällskap framför, just omskrivna, Lilla Melodifestivalen. Anledning, om nu någon sådan måste anges, var att en kollega tillika vän hade sin lillasyster med i tävlingen. Hårt uppmanade att, via sms och telefon, rösta på henne tog vi vårt stolta ansvar och gjorde just detta. Vi bidrog med våra strån till stacken, vi planterade våra träd för skuggan och borstade det sista från katten... och som vi gjorde det! Tjejen gick och vann!  Nu ska väl inte vi (läs; jag) sitta här och slå oss (mig) för bröstet och hävda att man lade grunden till detta, för det skötte hon alldeles utmärkt själv!

Stort Grattis till Linn som bidrog med lite intelligens, djup och själ till en annars klassisk barntävling. Tack och lov så uppskattades det. Hoppet lever för ett intelligent och begåvat Sverige med musiksjäl!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0