Tänk till...


... en extra gång innan du handlar någon rea- eller kampanjvara på företaget med en av den absolut sämsta kundsupporten jag någonsin varit i kontakt med. Att CDON.COm kan ha etablerat sig så starkt som de gjort  med den supporten, frångår mitt förstånd efter min senaste kontakt med dem. Jag tänker inte gå in på detaljer, men att all support sker via mail säger det mesta. Fördelen med detta mailande fram och tillbaka är i och för sig att allt som sägs, eller skrivs,  sparas ju och eventuella löften blir svåra att neka för dem. Ja, det lär nog hursomhelst dröja en stund innan jag beställer något hos detta företag igen.

Nu ska det, för protokollets skull, också sägas att jag och kundsupport, oavsett företag, tycks vara en dålig kombination. Ibland börjar man nästan fundera om problemet ligger hos undertecknad. Hm... Kan det vara så? Nej, så kan det väl inte vara?  Jag som är så duktig, snäll och tillmötesgående. Eller hur?

Nej, jag tror bannemig att företagens kundsupporter går någon generell och internationell kurs i att vara jobbiga, inkompetenta och allmänt dåliga. Ta bara en titt på följande film och försök att inte sträcka ut händerna i en strypande rörelse efter pajasen i supporten.





Ni som tycker er känna mig kan kanske uttala sig huruvida alla dessa klinscher med företagens supportavdelningar beror på dem eller om det kanske, mot all förmodan, skulle bero på ängeln bakom pennan. Eller, ja... Vid tangentbordet.

Välj dock era åsikter med försiktighet.  =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0