Blir man...

...blind för sin egen doft eller väljer man att ignorera den?

Tanken slog mig under gårdagens gympass då jag i vanlig ordning äntrade uppvärmningsrummet och möttes av en doft, eller snarare en stank, som fick näshåren att krulla sig i näsan. På ett av löpbanden studsar en kille iförd funktionslinne och ett par minimala shorts. Självklart var det finfina märken på kläderna och han var säkerligen helnöjd med sin outfit. Men som alla träningskunniga vet, så har funktionskläder en tendens att börja lukta efter ett svettigt pass. Ja, har man dessutom inte tvättat kläderna på ett tag så förstår ni nog doften. Mina 500m i roddmaskinen har nog aldrig gått så fort och min andningen torde ha varit en märklig sak att beskåda. Att undvika andning med näsan och samtidigt brottas med tanken på att dra in de illaluktande partiklarna i min mun, renderade sannolikt i en ytterst absurd scen. Stunder som denna önskar man nästan att man kunde andas med öronen.

Undrar om han kände doften själv? Det måste han ha gjort. Han såg inte blind ut.

Kommentarer
Postat av: Klas

Hej

Men snacka om äckligt, det måste ha varit vidrigt med den där stanken. Det sjuka är, att jag har varit med om ungefär samma sak. Så vet lite hur det kunde vara för dig, själv höll jag på att spy när jag kände doften från en annan rätt så äcklig karraktär på Må Bättre....

2009-02-01 @ 18:54:16
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: Erik

"Undrar om han kände doften själv? Det måste han ha gjort. Han såg inte blind ut." Kan du utveckla? :D

2009-02-01 @ 23:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0