Nya välfärdssjukdomen...

... är i antågande och jag kan stolt berätta för den ärade läsaren att du strax ska få ta del av denna unika och ännu ej uppmärksammade kunskapen. Här på denna blogg presenteras nu det svenska folkets, eller snarare den svenska ungdomens, nya välfärdssjukdom. Jag har valt att kalla detta sjukdomstillstånd för gamnacke.  Personligen tycker jag att ordet är tillräckligt målande bara genom sin komposition och som du säkert kan tänka dig så har det med personernas hållning och positionering av huvudet i förhållande till ryggen att göra.

Allt härör i den älskade mobiltelefonen. Att promenera med mobilen och samtidigt läsa eller skriva sms resulterar i en smått komisk hållning som många inte uppmärksammar eller reflekterar över. Tänk på detta nästa gång du ser någon vandra med mobilen i högsta hugg. Gamnacken är påtaglig! =D

Man kanske ska skola om sig från pedagog till naprapat. Jag spår en lysande ekonomisk framtid och en blomstrande arbetsmarknad för denna yrkeskategori. En hel nations ungdomar drabbade. Det blir en hel del kosing det. =D

Kommentarer
Postat av: Klas

Du anar inte vad du har rätt i det inlägg du skrivit. Det där med folks vanor med sin mobil, det har fascinerat mig i många år. Framför allt så ser man väldigt roliga situationer när jag är hemma i Stockholm, när folk går och snackar i sina mobiler. Har i många år tyckt att det är väldigt kul när folk snackar i handsfree, ser ut som att folk inte är kloka då....:)

2009-01-17 @ 13:47:49
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0