Vad är det...

... med alla dessa modebloggar överallt? De ploppar upp likt svampar i en fuktig höstskog och ingen tycks vilja plocka dem. Varför vill ingen plocka dem? De sprider ju sitt fintrådiga mycel och tar över allt annat. Snälla plocka dem innan de kväver all mångfald och utveckling.

Av någon outgrundlig anledning så får dem tydligen sin näring från läsare, men kan detta verkligen vara sant? Vem vill egentligen läsa om vad någon fåfäng individ inhandlat, hur den nya parfymen doftar, vad fröken Hilton hade för accessoar över axlarna vid senaste filmvisningen eller vilken färg som kommer att dominera ögonskuggsbranschen? Ja, ni förstår principen. Vem vill egentligen läsa något sådant?

Efter en snabb titt på besöksstatistiken till min egen lilla skrifthörna följt av en snabb rekognoscering ute i bloggvärlden, måste jag till mitt bittra förtret krypa till korset och vanka in i skamhörnan med svansen mellan benen och erkänna mig besegrad. Av 32 kategorier inne på bloggportalen.se rangordnas "mode och design" som nummer två. Tydligen är intresset för mode, design och materiella ting tillräckligt starkt för att hålla svamparna vid liv.

Är det i sådana här stunder man ska rannsaka sig själv och inse att man kanske inte är normen i samhället, som  man hoppats  på och i vissa lägen även intalat sig själv? Ja, antagligen är det så... Men orka, liksom! (lite för många timmars indoktrinering i ungdomsvärldens språk)  =)

Och nejdå. Jag är inte det minsta bitter. Titta bara vad jag kommer med här:


Och vem säger att vi lärare inte kan anpassa oss. Speciellt en Naturkunskapslärare. En lätt fåfäng sådan som dessutom är lite smånöjd över sitt nya inköp i fotbeklädnadens stora värld. Tack för titten. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0